Založit vlastní web si může dnes v podstatě každý, a mnoho z nás té možnosti využívá. Problém je v tom, že se k tomu nevyhnutelně přidávají i určitá očekávání, věci, kvůli kterým si onen web zakládáme. Jen málokdy se ale splní. Abychom pochopili proč, musíme se podívat, co vlastně lidé od svého webu čekají.
To samozřejmě záleží v první řadě na tom, o čem naše webová stránka vlastně bude. Jedná se o firemní web, který má za cíl představit náš podnik zákazníkům a ukázat jim aktuální nabídku? Nebo jde o osobní blog, kde píšeme o nejrůznějších tématech, která nás zajímají? Každý z nich se totiž pojí s poněkud jiným cílem. Pokud jde o firemní weby, pak tu jde samozřejmě především o zvýšení zisku firmy. I zde se tedy používají nejrůznější marketingové techniky, které se nás snaží podvědomě ovlivnit a přinutit, abychom si na daném webu něco koupili. Tomu se podřizuje v podstatě vše ostatní.
Soukromé blogy jsou pak jinou kapitolou. V nich se většinou snažíme přesvědčit druhé o svém názoru, případně ukázat ostatním své výtvory. U obou však jde především o pozornost, kterou tímto získáme. Navíc se tímto způsobem snažíme získat pozornost, kterou bychom jinak neměli.
Problém je, že se nám ne vždy daří tyto cíle splnit. Zde je totiž nutné vyznat se nejen v psychologii, ale také marketingu a nejnovějších trendech. Právě ty nám totiž pomohou určit, co si vlastně zákazník přeje a podle toho svou nabídku uzpůsobit.
Avšak ať už se jedná o kterýkoliv typ webu, vždy chceme mít co nejvyšší návštěvnost. Právě ona je klíčem k tomu, abychom se stali skutečně tak populárními, jak si přejete. Tato cesta však není ani zdaleka tak jednoduchá, jak si můžeme myslet, a pokud nemáme pojištěny všechny výše uvedené věci. Bez nich totiž úspěchu ani zdaleka dosáhnout nemůžeme, ať se nám to líbí, nebo ne. Můžeme se pak ptát, zda nám to za to skutečně stojí.